Znajdź nas!
Aktualności

O nich się mówi. Najbardziej medialni blogerzy 2015 roku

2016-07-08

Influencerzy - celebryci
Blogowanie to nie tylko prowadzenie swojej strony. Aby zaistnieć, twórcy działają też aktywnie w social media i pokazują się w mediach tradycyjnych. Komu wychodzi to najlepiej?

Polscy blogerzy zaczynają powoli stawać się gwiazdami. To już nie tylko twórcy znani jedynie ze swoich tekstów, ale coraz częściej celebryci pojawiający się w mediach. Ich zdanie staje się cenione nie tylko w Internecie, ale i telewizji, radiu czy na łamach prasy. Najobszerniejszy raport dotyczący ich obecności w mediach doskonale to pokazuje.

Raport przygotowany przez PRESS - SERVICE dotyczy okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2015 roku. Przeanalizowano 100 blogów w 10 kategoriach. W każdej z kategorii 3 najczęściej pojawiające się w mediach blogi poddano badaniu jakościowemu.

Zdecydowanie najczęściej w mediach pojawiały się blogi modowe. Numer 1 w rankingu zajął blog Julii Kuczyńskiej, maffashion.pl. W 2015 roku pojawiło się 4861 wzmianek o nim. Na drugim miejscu uplasował się blog Jessicy Mercedes, jemerced.pl z 4011 wzmiankami. Ostatni stopień podium zajęła Kasia Tusk i makelifeeasier.pl, o której wspomniano w mediach 3422 razy.


Źródło: http://psmm.pl/sites/default/files/top_100_polskich_blogow_-_raport_medialny_-_2015.pdf

Okazuje się, że blogi modowe zgarniają nie tylko największą ilość czytelników, najbardziej kasowe kampanie, ale i obecność w mediach. Blogerki stają się ekspertkami w dziedzinie mody, ale i coraz częściej lifestylu. W radiu czy telewizji nie wypowiadają się już tylko na temat stylizacji, ale coraz częściej proszone są także o opinie w tematach bardzo odbiegających od tematyki prowadzenia bloga. Z raportu wynika, że społeczeństwo i media chcą znać ich zdanie.
 

Najpopularniejsze kategorie tematyczne

Jak można było wywnioskować już z pierwszej części raportu, najpopylatniejszą kategorią tematyczną w 2015 roku była moda. W mediach na ten temat mówiono aż 12,5 tysiąca razy. Na kolejnej pozycji uplasował się lifestyle z ponad 5,6 tysiącami wzmianek, a zaraz za nim kulinaria, pojawiające się w mediach 3,5 tysiąca razy.


Źródło: http://psmm.pl/sites/default/files/top_100_polskich_blogow_-_raport_medialny_-_2015.pdf

Wśród blogów kulinarnych zdecydowanym numerem 1 jest jadlonomia.pl, który w mediach pojawiał się częsciej niż pozostałe 9 blogów w rankingu razem. W tematyce lifestylu króluje Kasia Tusk z makelifeeasier, zaraz za nią uplasował się Tomek Tomczyk i jego blog jasonhunt.pl. Trzecie miejsce zajmuje pokolenieikea.com.

Popularność w mediach przełożyła się także na ekwiwalent z reklam w poszczególnych kategoriach tematycznych. Blogi modowe zarobiły w ciągu roku ponad 110 milionów zł. Blogerzy zajmujący się tematyką lifestylu mogli liczyć na wynagrodzenie w kwocie 38 milionów zł, natomiast na blogach kulinarnych zarobić można było prawie 28 milionów zł.


Źródło: http://psmm.pl/sites/default/files/top_100_polskich_blogow_-_raport_medialny_-_2015.pdf

 

Absolutny numer 1

Największą gwiazdą polskiej blogosfery zdecydowanie została Julia Kuczyńska ze swoim blogiem Maffashion. Z raportu wynika, że zdecydowanie najwięcej mówiło się o niej pod koniec roku. W ostatnich 4 miesiącach odnotoała aż połowę wzmianek medialnych z całego roku.


Źródło: http://psmm.pl/sites/default/files/top_100_polskich_blogow_-_raport_medialny_-_2015.pdf

Skąd może wynikać tak duże zainteresowanie mediów blogerką? Otóż Julia przyciąga do siebie masę czytelniczek inspirujących się jej stylem. Świetnie weszła w kulturę obrazkową, którą żyje dzisiejsza młodzież. Dziewczyna bierze udział w wielu międzynarodowych kampaniach, często jako jedyna Polka. Relacjonuje również fashion weeks z Paryża i Nowego Jorku. Jej praca wzbudza ciekawość zarówno czytelniczek jak i mediów.

Czy w pierwszej połowie 2016 roku możemy zauważyć znaczące zmiany? Wszystko wskazuje na to, że trendy z porzedniego roku będą się utrzymywać. W dalszym ciągu w mediach najczęściej widzimy blogerki modowe. Ostatnio można było zobaczyć Macademian Girl w programie Agent - Gwiazdy. Blogerki zapraszane są także do programów telewizji śniadaniowej czy stacji kobiecych.

Pełny raport można zobaczyć tutaj: http://psmm.pl/sites/default/files/top_100_polskich_blogow_-_raport_medialny_-_2015.pdf

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja Influencer.PL zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43 | kom.: 603 540 096