Znajdź nas!
Aktualności

Influencerzy w nowej kampanii IKEA

2016-07-13

Kampania IKEA z blogerami
Od sierpnia 2016 roku IKEA rozpocznie kampanię z kilkudziesięcioma blogerami i youtuberami. Tak szeroko zakrojonej akcji z influencerami w naszym kraju jeszcze nie było.

Akcja marketingowa IKEA będzie służyć promocji nowego katalogu marki. Do wzięcia w niej udziału zostali zaproszeni między innymi Marysia Górecka, Red Lipstick Monster, Crazy Nauka czy Nishka. Poza nimi markę promować będzie jeszcze kilkudziesięciu blogerów i vlogerów z całej Polski.
 

Kto przygotuje kampanię?

Odpowiedzialność za kampanię IKEA powierzyła agencji Hash.fm. Kampania będzie składała się z trzech elementów. Pierwszym z nich jest autorskie oprogramowanie agencji, które będzie aktywnie przeszukiwać internet w poszukiwaniu liderów opinii wśród naszych influencerów. Drugi to założenie specjalnej skrzynki mailowej dla blogerów i youtuberów, na którą będą mogli pisać o swoich pomysłach na współpracę z marką. Trzecim z nich jest bieżące  reagowanie na to, co o Ikei mówi się w mediach.
 

Dlaczego influencer marketing?

Marka jest świadoma ogromnego wpływu jaki influencerzy wywierają na swoich czytelnikach i widzach. Marketingowcy IKEA zauważyli, że z roku na rok opiniotwórczość internetowych twórców rośnie. Ludzie czytając blogi czy oglądając filmy na YouTube chcą wiedzieć jakich produktów używa osoba po drugiej stronie ekranu, z jakich usług korzysta, jakim żyje życiem. I chcą być podobni. Marka wzięła to pod uwagę planując swoją tegoroczną kampanię.

Przy doborze blogerów i vlogerów duże znaczenie miały zasięgi ich stron, ale także sposób komunikacji ze swoimi odbiorcami. Dla IKEA ważnym jest, aby współpracujący z marką twórcy mieli jak największy wpływ na swoich czytelników. Kilku influencerów, jak chociażby Nishka czy Red Lipstick Monster uczestniczyło już wcześniej w kampaniach reklamowych Ikei.

To nie pierwszy raz

IKEA dała się już poznać jako wielbiciel influencer marketingu. Na przestrzeni ostatnich kilku lat mogliśmy zobaczyć kilka dobrych, a czasem nawet intrygujących kampanii z blogerami. Marka zaczynając od życia codziennego polskich twórców internetu, jak chociażby urządzanie pokoju dziecięcego czy opisywanie sposobów wykorzystania produktów w swoim domu, weszła nawet w tak intymne wydarzenie jak ślub. Przyjrzeliśmy się kilku dotychczasowym kampaniom.

Pluszaki dla edukacji

Już w 2014 roku Marysia i Kuba, autorzy bloga parentingowego oczekujac.pl, zostali zaproszeni wraz z córką Gabrysią do udziału w akcji Pluszaki dla Edukacji. Akcja miała za zadanie zebrać jak największą ilość środków na naukę dla dzieci, których rodziców na to nie stać. Ogłoszono konkurs, w którym dzieci na specjalnych warsztatach miały narysować swojego wymarzonego pluszaka. Maskotki pojawiły się później w sklepach w limitowanej edycji i posłużyły zebraniu środków na akcję pomocową.


Źródło: http://oczekujac.pl/2014/11/pluszaki-edukacji-kup-maskotke-pomoz.html
 

Dzień z życia blogera

Jan Favre z bloga Stay Fly wziął udział w akcji, w której dzielił się swoją codziennością, jednocześnie pokazując jak wykorzystuje w niej produkty IKEA. Jednym z najbardziej lubianych wpisów stał się ten o typowym dniu z życia blogera. Jan opisuje w nim czynności jakie wykonuje od pobudki do zaśnięcia. W tle pojawia się łóżko z Ikei oraz akcja, w której każdy, biorąc udział w dniach otwartych, mógł otrzymać katalog marki ze swoim zdjęciem na okładce.


Źródło: http://stayfly.pl/2014/08/typowy-dzien-z-zycia-blogera/
 

Kontrowersyjne blogogody

Wiele dyskusji w internecie wywołał ślub Jakuba Prószyńskiego z Dorotą Nowacką, którego sponsorem była IKEA. Para zdecydowała się na sponsorowane przez markę przyjęcie weselne, które odbyło się w restauracji IKEA. Wszystkie przygotowania jak i sam ślub oraz podróż poślubna opisywane były na blogu. Wydarzenie było szeroko komentowane. Internet zastanawiał się czy aby nie jest to zbyt dalekie posunięcie.


Źródło: http://pijarukoksu.pl/blogogody/


Co tym razem pokaże nam IKEA i współpracujący z nią influencerzy? Z roku na rok kampanie są coraz ciekawsze, a marka korzystając z pomysłów twórców internetowych zyskuje coraz większą popularność. Ze względu na długi czas trwania kampanii oraz tak dużą liczbę blogerów i vlogerów, którzy wezmą w niej udział, możemy spodziewać się różnorodności i świeżych pomysłów.

Autor: Anna Kubik

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43