Znajdź nas!
Social media

Najpopularniejsze rankingi w polskiej blogosferze

2016-07-20

Bloger
Każdy chce się w nich znaleźć, dodają prestiżu i przyciągają czytelników - popularne rankingi polskich blogerów.

Coraz popularniejsze w naszym kraju staje się prowadzenie bloga. Blogerzy chcą być czytani, zauważani przez reklamodawców, chcą zarabiać na swojej twórczości. Ale ilu tak naprawdę jest tych, którzy rzeczywiście są rozpoznawalni? Jak w takim gąszczu znaleźć dla siebie twórcę, który będzie wartościowy?
 

Rankingi blogerów

Oczywiście warto szukać samemu, ponieważ na rynku pojawia się wielu wartościowych świeżych twórców. Można jednak skorzystać z rok rocznie pojawiających się w sieci rankingów blogerów, które wskazują nam, kto na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy przyciągnął do siebie największe grono czytelników, kto umiał zainteresować sobą reklamodawców czy media. Takie rankingi powstają w różnych kategoriach. My przyjrzeliśmy się tym najbardziej popularnym, tworzonym przez samych blogerów.
 

Ranking najbardziej wpływowych blogerów Jasona Hunta

Począwszy od 2009 roku, w styczniu Tomek Tomczyk publikuje swój ranking. Jest on niezaprzeczalnie numerem jeden w sieci. Jego publikacja wywołuje zawsze masę emocji w świecie blogosfery oraz w mediach. Ranking podzielony jest na 4 części - złota, srebrna i brązowa dziesiątka wpływowych blogerów oraz galeria największych nadziei polskiej blogosfery, składająca się przede wszystkim z debiutantów. Jak twierdzi sam autor, jest to lista twórców, pokazująca kto w tym świecie się liczy i na kogo zwracać największą uwagę przy współpracy komercyjnej.

Co roku raport bogatszy jest o coraz większą ilość danych oraz statystyk. W rankingu z 2015 roku, oprócz nazwisk i adresów serwisów tych najbardziej wpływowych twórców, można znaleźć także infografiki podsumowujące zasięgi i zaangażowanie w mediach tradycyjnych, na portalach społecznościowych oraz ciekawostki związane z popularnością blogerów. Cały raport dostępny jest na stronie http://jasonhunt.pl/ranking-najbardziej-wplywowych-blogerow-2015-roku/


Źródło:http://jasonhunt.pl/ranking-najbardziej-wplywowych-blogerow-2015-roku/
 

Ranking najbardziej wpływowych zwierząt blogosfery Pawła Opydo

Wzorowany na poprzednim, jednak tworzony dla żartu, niemniej także bardzo popularny ranking. Paweł Opydo postanowił przyglądać się nie blogerom ale ich pupilom i w zabawny sposób przedstawia listę tych najbardziej lubianych. W rankingu można znaleźć listę dziesięciu futrzaków, linki do ich instagramowych i facebookowych kont, oraz krótką notkę o każdym z nich. Paweł nie boi się także sugerować, że to właśnie dzięki zwierzakom blogerzy odnoszą sukcesy, a ich profile w mediach społecznościowych zyskują nowe lajki. Co więcej, w niektórych przypadkach twierdzi, że to nie człowiek, a właśnie jego pupil prowadzi bloga. To właśnie dzięki temu żartobliwemu podejściu ten ranking jest tak entuzjastycznie odbierany. Pełny ranking można zobaczyć tu: http://www.opydo.pl/2016/01/ranking-zwierzat/


Źródło:http://www.opydo.pl/2016/01/ranking-zwierzat/
 

Najchętniej polecane blogi w Polsce Andrzeja Tucholskiego

Andrzej swój ranking przeprowadza w oparciu o akcję SHARE WEEK. Jest to tydzień, w którym blogerzy mogą wypowiadać się o innych, polecając ich strony swoim społecznościom. Jest to więc zestawienie autorów, którzy najbardziej podobają się innym blogerom. Tutaj nie znajdziemy statystyk, cyferek i wykresów, ale opisy, opinie o jakości bloga, krótkie streszczenie tego, co innym blogerom najbardziej podoba się w polecanym przez nich blogu. Całe zestawienie znajduje się na stronie http://andrzejtucholski.pl/2015/najchetniej-polecane-blogi-w-polsce-2015/


Źródło:http://andrzejtucholski.pl/2015/najchetniej-polecane-blogi-w-polsce-2015/

Powstają co roku, czytane są nie tylko przez użytkowników Internetu, ale również brane pod uwagę przez reklamodawców. Wydawać by się mogło, że ranking zwierząt Pawła Opydo nie zainteresuje nikogo szukającego blogerów do współpracy, ale nie da się ukryć, że nie ma lepszej twarzy, a raczej pyszczka, reklamującego czekoladę, niż Piesia Jasona Hunta. Jedne pokazują jedynie opinie czytelników, inne twarde dane i wykresy mówiące o zasięgu i popularności w mediach. Każdy jest inny, niepowtarzalny, każdy tworzony w innym celu.

Autor: Anna Kubik

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Komentarze
lol 2016-07-21, 12:51
ANDRZEJ TUCHOLSKI XDDD omg, ten koleś wytacza poziom blogosfery - dno
Warszamamka 2016-07-20, 13:06
Psina Jasona Hunta wymiata :)
warszamamka.pl
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja Influencer.PL zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43 | kom.: 603 540 096