Znajdź nas!
Aktualności

Pół miliona w 2 miesiące - rekord Finansowego Ninja

2016-08-31

Michał Szafrański
Michał Szafrański zarobił ponad pół miliona na sprzedaży swojej książki. Wynik robi wrażenie zwłaszcza, że oficjalna premiera miała miejsce kilka dni temu.


 


Michał Szafrański sprzedał w przeciągu dwóch miesięcy przedsprzedaży jedenaście tysięcy egzemplarzy książki „Finansowy ninja” . Autor najpopularniejszego w Polsce bloga o oszczędzaniu pieniędzy uzyskał w ten sposób ponad 1 mln zł przychodu nie wydając ani złotówki na promocję czy reklamę. Książka wydawana jest w ramach tzw. self-publishing, czyli bez udziału wydawcy.

Źródło: http://finansowyninja.pl/finansowyninja/


Samopublikowanie bardziej dochodowe

- Dwa miesiące przedsprzedaży, 11 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, ponad 1 mln zł przychodu z samodzielnie wydanej książki - napisał w ostatnich dniach na swoim blogu Michał Szafrański. Jego książka „Finansowy ninja” została bestsellerem jeszcze zanim oficjalnie trafiła na rynek . - Jestem tym bardziej szczęśliwy, że wszystko to wydarzyło się organicznie - bez złotówki wydanej na reklamę i promocję. Skąd więc wziął się tak wielki sukces książki? Jego zdaniem, wszystko dzięki audytorium, które regularnie czyta jego publikacje w sieci i jest gotowe wydać kilkadziesiąt złotych na jego publikacje.


Źródło: https://www.youtube.com/user/JakOszczedzac


Pół miliona czystego zysku

To właśnie z powodów finansowych bloger zdecydował się wydawać książkę w ramach tzw. self-publishing.  Wydawca pokrywa koszty związane z wypuszczeniem pozycji na rynek, dba o jej promocję, umożliwia wejście z nią do Empiku czy Matrasa, ale równocześnie kasuje znaczną część zysków z jej sprzedaży. Szacuje się, że autorowi po odjęciu wszelkich kosztów pozostaje w kieszeni zaledwie 10 proc. ceny okładkowej od każdego sprzedanego egzemplarza. W przypadku samopublikowania zarobki są nawet pięciokrotnie wyższe. Ile po odjęciu kosztów zarobił Szafrański, którego przychód ze sprzedaży jedenastu tysięcy egzemplarzy wyniósł ponad milion złotych? - Przychód a zarobek to jednak różnica. Powiedzmy, że “na czysto” to jest jakieś 550 tys. zł - mówi autor bloga jakoszczedzacpieniadze.pl.


Źródło: https://twitter.com/szaffi?lang=pl


Pierwsze koszty zwróciły się w kilka dni

W tym miejscu należy dodać, że z każdej sprzedanej książki bloger zdecydował się przekazać środki na zakup jednego posiłku przez „Pajacyka”. W ten sposób na konto fundacji trafiło już ok. 40 tys. zł. Jakie inne koszty związane z wypuszczeniem książki na rynek poniósł bloger? Przygotowanie materiału do druku, wydanie dziesięciu tysięcy egzemplarzy, a także uruchomienie sprzedaży internetowej na której opiera się cały rynek zbytu „Finansowego ninja” kosztował go nie więcej niż 100 tys. zł. Jak się okazuje, pierwsze koszty związane z wydaniem publikacji udało się bardzo szybko pokryć, bo już po kilku dniach wydatki poniesione z pracami zbilansowały się (książki w przedsprzedaży można było nabyć w kilku wariantach cenowych od 49,90 zł do 199,90 zł).

Kim jest „Finansowy ninja”?

Michał Szafrański wyjaśnia, że książka „Finansowy ninja” oddaje esencję jego wiedzy i doświadczenia na temat finansów osobistych. - To podręcznik, który uzupełnić ma braki w edukacji szkolnej. Wyjaśnia podstawowe, ale nieoczywiste zasady, daje proste podpowiedzi dotyczące mądrego posługiwania się produktami finansowymi i przestrzega przed zagrożeniami dla naszych pieniędzy. Książka zorganizowana jest jak elementarz finansów osobistych, który stopniowo przeprowadza przez najważniejsze obszary szkolenia finansowego ninja - przekonuje autor. Co istotne, książka napisana jest prostym językiem zrozumiałym dla każdego - także dla osób, które o finansach nie mają zielonego pojęcia.


Źródło: https://www.youtube.com/user/JakOszczedzac


Autorytet w zarządzaniu pieniędzmi

Michał Szafrański jest autorem bloga jakoszczedzacpieniadze.pl, który miesięcznie odwiedza ponad 200 tys. osób, oraz popularnego podcastu „Więcej niż oszczędzanie pieniędzy”. Zdobywca trzech nagród w konkursie Blog Roku 2013 rok później został wyróżniony tytułem „Społecznie odpowiedzialnego blogera” przez organizatorów Blog Forum Gdańsk.  Autorytet w dziedzinie mądrego oszczędzania, który zdecydował się porzucić dobrze płatny etat na rzecz edukacji finansowej. Na swoim blogu pisze o finansach osobistych orz udziela porad jak odpowiednio dysponować domowym budżetem.

Autor: Bartłomiej Kawalec

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Komentarze
--Zablokowano-- 2016-09-05, 12:00
Komentarz został zablokowany przez redakcję.
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja Influencer.PL zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43 | kom.: 603 540 096