Znajdź nas!
Aktualności

Blogerzy w Trieście - casy study marki Illy

2016-09-12

Illy
Degustacje włoskiego espresso, wykłady ze specjalistami i zwiedzanie pięknego Triestu. Blogerzy byli zachwyceni, a jak efekty kampanii?

Cel

Firma Beeffective dla firmy Le Patio Polska, która jest dystrybutorem włoskiej kawy illy zorganizowała wyjazd studyjny dla blogerów z Polski. Wybrano przedstawicieli kilku blogów o różnej tematyce. Poza blogerem kawowym (http://popularcoffee.pl) i blogerami kulinarno-podróżniczymi (www.burczymiwbrzuchu.pl; http://picante-jalapeno.blogspot.com;  http://madameedith.com), w wyjeździe udział wzięli także reprezentanci blogów lifestylowych (www.fashionable.com.pl) oraz bloga o tematyce minimalizmu (http://simplicite.pl).

Głównym celem wyjazdu było przybliżenie polskim odbiorcom świata kawy illy i procesu powstawania kawy, która znana jest na całym świecie.


 

Realizacja

Wyjazd do Triestu, w którym mieści się siedziba firmy illy oraz fabryka kawy i Università del caffè  (Uniwersytet Kawy) odbył się od 6 do 8 czerwca br. Na miejscu blogerzy mieli zaplanowany szereg atrakcji i mogli przekonać się czym jest la dolce vita. Pierwszego dnia korzystali z  włoskiej gościnności, zwiedzali piękne miasto i smakowali prawdziwe włoskie lody- gelato oraz specjały kuchni włoskiej. Edyta z bloga Madameedith.com o mieście mówiła: ,, Atmosfera w Trieście jest typowo włoska. Czuć, że ludzie się nie spieszą. Mają czas na kawę, aperitivo czy obiad jedzony w jednej z restauracji. Bardzo mi się podoba takie podejście do życia!’’

Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Università del Caffè, gdzie odbywają się profesjonalne kursy dla baristów i szkolenia dla osób, które związane są z branżą kawową. Zaproszeni z Polski goście pobyt w Uniwersytecie rozpoczęli od filiżanki espresso i zapoznania się z historią marki.  Marcin z bloga PopularCoffee pisał: ,,Centrum szkoleniowe wygląda imponująco. W jednej sali stoi blisko dziesięć dwugrupowych ekspresów różnego typu, jest potężny regał z książkami poświęconymi zagadnieniom botanicznym, biologicznym, chemicznym i stricte kawowym, w które chętnie bym się zagłębił na długie godziny, w drugiej sali, wykładowej, kilkanaście stanowisk jak w najnowocześniejszej auli, kolejne kilka ekspresów, w tym błyszczący Black Eagle, mnóstwo części wewnętrznych ekspresów leżących na półkach’’.

Następnie zaplanowany był kilkugodzinny wykład, który poprowadził Moreno Faina – szef edukacji illy i dyrektor Uniwersytetu. Podczas prelekcji można było dowiedzieć się wielu ciekawostek na temat kawy i procesu jej produkcji. Następnie przeprowadzone zostały testy smaku kawy, o których Tosia z bloga Burczymiwbrzuchu.pl pisała: ,,Ćwiczenie bardzo pomogło mi odkrywać balans smaków kawy i rozbudziło we mnie zmysły. Do tej pory kawa była dla mnie po prostu kawą, ewentualnie mogłam stwierdzić czy jest gorzka, czy kwaśna. Teraz jestem w stanie ją docenić dogłębniej tak jak złożone smaki bogatego w składniki dania. Muszę powiedzieć, że od tego czasu przestałam w końcu słodzić espresso i pobudziło to moją kawową ciekawość :)’’

Pod koniec pobytu w UDC odbyły się warsztaty, podczas których blogerzy mogli nauczyć się przygotowywać idealne cappuccino pod okiem profesjonalnej baristki Valentiny. Ania z bloga Fashionable.com.pl tak  oceniła przygotowaną kawę: ,,Absolutnie najlepsze cappuccino jakie piłam! Nie sądziłam, że może być aż tak kremowe i pyszne, że aż tęsknię za tym smakiem <3’’. Pod koniec dnia blogerzy zwiedzili także fabrykę kawy. Wieczorem odbyła się wspólna kolacja w typowej włoskiej restauracji La Tenda Rossa, gdzie można było skosztować najlepszych włoskich specjałów.

Efekty

Cały pobyt w świecie kawy illy blogerzy relacjonowali w swoich kanałach w mediach społecznościowych. W związku z wyjazdem do Triestu opublikowano blisko 60 zdjęć na Facebooku i 90 na Instagramie, które łącznie zebrały odpowiednio ponad 1 500 lików, 70 komentarzy oraz prawie 13 000 lików i 365 komentarzy. Dodatkowo podróż relacjonowana była na Snapchacie przez Tosię z Burczymiwbrzuchu.pl oraz Marcina z bloga PopularCoffee.pl

Na Fanpage’u illypolska odnotowano przyrost fanów o 43% w stosunku do liczby fanów przed wyjazdem. Posty z Włoch budziły większe zainteresowanie niż dotychczasowe, a oznaczanie uczestników i komentowanie zdjęć blogerów przyczyniło się do zwiększenia zaangażowania na profilu. Ponadto sprzedaż w sklepie internetowym, dostępnym  pod adresem www.naszakawa.pl wzrosła w tym czasie kilkakrotnie.

Podsumowanie

Wycieczka z blogerami do Triestu przyniósł właścicielowi marki zamierzone efekty. Poza kreowaniem pozytywnego wizerunku marki i przybliżeniu kawy illy polskim odbiorcom wyjazd wpłynął także bezpośrednio na sprzedaż kawy i innych dostępnych produktów. Ponadto dzięki współpracy z blogerami, powstał ciekawy content, który można wykorzystywać w mediach społecznościowych. Blogerzy także byli zadowoleni z organizacji wyjazdu i atrakcji, jakie zaplanowała firma illy. Katarzyna z bloga Simplicite.pl o wyjeździe na blogu pisała: Włochy zauroczyły mnie po raz kolejny swoim la dolce vita, a Kuba z bloga Fashionable.com.pl podsumował pobyt w Trieście tak:
,,Mam nadzieję, że jeszcze tam wrócimy!:)

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja Influencer.PL zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43 | kom.: 603 540 096