Znajdź nas!
Social media

Dojrzalsza strona blogosfery, czyli blogowanie po 50-tce

2016-12-01

Choć blogowanie bardzo często kojarzy się z nastolatkami i dwudziestolatkami, to w ostatnich latach jest coraz głośniej o blogerach w kwiecie wieku. Zdecydowanie warto się z nimi zapoznać, bo zainspirują każdego!

 

 

Powszechnie z Internetu korzystają młode osoby, jednak z roku na rok rośnie liczba tych powyżej 50 lat: w 2015 roku stanowili oni dwie piąte wszystkich internautów. W ostatnich latach nasila się trend związany z celebrowaniem dojrzałości.  Widać to na okładkach magazynów, w świecie mody i popkultury.

 

Początki blogowania

Blogowanie zazwyczaj związane jest z pasją i chęcią dzielenia się tym co lubimy z innymi. W przypadku blogerów 50+ zamiłowanie do tworzenia towarzyszy im całe życie. Popularność i dynamiczny rozwój blogosfery sprawił,  że odważyli się pokazać światu za pomocą bloga... niezwykle często za namową swoich dzieci.

Tak było w przypadku Jana Adamskiego, odnoszącego sukcesy blogera zajmującego się męskim wizerunkiem: ,,Do założenia bloga namawiał mnie syn, który uważał, że mój styl ubierania się jest na tyle ciekawy, że warto się nim dzielić z innymi. Przez długi czas się opierałem, ale przeważyły dwa argumenty. Po pierwsze - moje życie zawodowe stało się mniej absorbujące i zacząłem mieć dużo czasu.  Po drugie odkryłem, że mogę na blogu prezentować także inne moje pasje, a nie tylko modę. I tak powstał blog wielotematyczny”.


Źródło : www.janadamski.eu

 

Blog Krystyny Bałakier był jednym z pierwszych w tej kategorii wiekowej. Autorka zwraca jednak uwagę, że pierwsze kroki w tej materii mogą być trudne i stresujące: ,,Początki nie były łatwe, bo trzeba było dobrze zapoznać z internetową obsługą bloga. Wszystkiego uczyłam się sama i na własnych błędach. Bałam się również opinii internautów, którzy potrafią pisać złośliwe komentarze. Nic takiego jednak nie nastąpiło. Od początku blogowania (może z racji wieku) nie mam tzw.hejterów”.

Założenie bloga zasugerowała jej córka, na co Krystyna szybko przystała, ponieważ pomysł jej się spodobał. "Od roku miałam firmę stylizacyjną i po spotkaniach z moimi dojrzałymi klientkami stwierdziłam, że powinnam pomagać w zmianie wizerunku także innym kobietom w tym wieku. Nasze polskie ulice nie wyglądały i nadal nie wyglądają zadowalająco, jeśli chodzi o ten temat . Dlatego postanowiłam pisać bloga, aby także inne kobiety mogły zapoznać się z tym co robię i w jaki sposób to czynię.  W zakładce /metamorfozy/ umieściłam posty, w których pokazałam, jak można się zmienić. I to nie tylko dzięki fryzurze i makijażowi, ale także dzięki odpowiedniemu dobraniu garderoby do figury”.

 Źródło: www.balakier-style.pl

 

W przypadku Jana decyzję o zaistnieniu w Internecie zdeterminował wolny czas i chęć pozostania aktywnym. Krystyna prowadziła już swoją działalność jako stylistka, a Internet pozwolił jej dotrzeć do większej ilości osób. Dla obydwojga ważne stało się, żeby pokazać innym,  że można wyglądać stylowo i elegancko w każdym wieku. Dla takich osób jak Krystyna czy Jan, blogowanie to przestrzeń na przedłużenie swoich pasji. To wykorzystanie oferowanych  przez social media narzędzi, aby realizować siebie. 

 

Praca nad blogiem i plany na przyszłość

Choć polska dojrzała blogosfera dopiero raczkuje, twórczość jej przedstawicieli zaczyna reprezentować wartość, zarówno merytoryczną jak i reklamową. Nic dziwnego – każdy chce wyglądać i czuć się jak najlepiej niezależnie od wieku. Blogerzy 50+  to odpowiedź na coraz większe zapotrzebowanie na treści tworzone przez dojrzałe osoby, które udowadniają, że można czerpać z życia garściami.

Jan Adamski oprócz blogowania zajmuje się prowadzeniem warsztatów ubioru dla mężczyzn. Zapytany o dalsze plany dotyczące bloga odpowiada: ,,Chcę się nadal dzielić moimi pasjami. Chcę pisać o rocku progresywnym, fotografować ptaki i publikować ich zdjęcia, pisać o makroekonomii i gospodarce oraz obnażać różne absurdy współczesnego świata. I oczywiście pisać o modzie. Tak jak dotąd, zamierzam też prowadzić szkolenia na temat męskich ubiorów. Ostatnio zacząłem też projektować odzież, ale to jest raczej jednorazowa przygoda niż plan na przyszłość”.


Źródło: www.instagram.com/janadamskieu

 

Krystyna Bałakier planuje dalej rozwijać skrzydła jako stylistka: "Praca we własnej firmie stylizacyjnej, a także blogowanie daje mi przede wszystkim ogromną satysfakcję, tym bardziej, że dosyć szybko zostało to docenione przez wszelkie media. Blog zobaczyło już ponad 1,5 miliona osób. Najlepsze co w życiu może spotkać człowieka, to realizacja swoich marzeń i pasji. Mnie udało się to zrealizować dość późno, ale może tak miało być. W końcu doświadczenie do tego, czym się teraz zajmuję, zbierałam kilkadziesiąt lat. Tym bardziej, że zawsze było to na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o moje zainteresowania".

Źródło: www.instagram.com/balakierkrystyna

 

Czas na Ciebie! 

Odczarowujemy mit osoby 50+, która wraz z przekroczeniem magicznej granicy wieku staje się niewidzialna – dla siebie i dla innych. Jak widać niezależnie od wieku można być kreatywnym i podejmować nowe fascynujące wyzwania.  Teraz blogują i odnoszą sukcesy osoby w każdym wieku. Doświadczenie, dojrzałość to wartości, które są teraz modne, więc niezależnie od tego ile masz lat, zacznij działać!

 

 

Autor: Martyna Chmielewska

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Komentarze
Adrian Jakubiak 2017-11-22, 10:01
Często wchodzę na blog Pana Jana. Jest świetny!
krawieczdojazdem.pl
Bartosz 2017-10-03, 09:29
Często wchodzę na bloga Pani Krystyny :) Pana Jana też oczywiście znam :) Pełna klasa w przypadku obojga. Wiedzą jak się ubrać stylowo :)
suitsquare.pl
Ledor Fashion polska moda 2016-12-02, 11:29
Blogowanie jest nie tylko dla młodych, i te osoby to doskonale udowadniają. Co więcej, pokazują na swoich blogach także dużo polskich marek, tak jak Pani Krystyna, która na jednym ze zdjęć na Instagramie zamieszczonym w tym artykule prezentuje naszą świetną kolorową sukienkę Parasolki.
ledorfashion.com
BabooshkaStyle 2016-12-02, 09:45
Blogujących osób po 50 jest całkiem sporo, jedne bardziej drugie mniej znane. Znam wiele świetnych blogerek 50+, blog Krystyny od początku jej blogowania, dobrze, że kobiety 60 letnie mogą i chcą pokazać, że można być barwnym i dobrze ubranym, że moda nie jest przypisana tylko dla 30-latek. Jana poznałam później, ale też go obserwuję. Ja również prowadzę blog modowy i też jestem 50 plus, choć nieco inna ze mnie 50-tka, kocham kolory, awangardę i tatuaże. Pozdrawiam dojrzałe blogerki i blogerów.
babooshkastyle.eu
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja Influencer.PL zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43 | kom.: 603 540 096