Znajdź nas!
Social media

Influencerzy o swoich miastach i dla lokalnych społeczności

2017-02-20

Influencerzy miasta
Treści publikowane przez influencerów nie zawsze muszą zdobyć szeroki zasięg, żeby były skuteczne. Niektóre mogą, a nawet powinny, rozprzestrzeniać się lokalnie, aby osiągnęły zamierzony cel. Wśród blogerów i youtuberów jest wielu takich, którzy chętnie tworzą ku chwale swoich miast i wychodzi im to naprawdę dobrze.

Blogi tematycze

Nie trzeba robić wnikliwego researchu, żeby zorientować się, że w Internecie funkcjonuje wiele blogów dedykowanych poszczególnym miejscowościom. Najczęściej prowadzą je autorzy, którzy swoje miasto znają na wylot i są skłonni zrezygnować z tradycyjnej prezentacji na rzecz opisania mniej oczywistych historii. Wchodząc na ich strony można znaleźć m.in. rekomendacje dobrych restauracji, sylwetki ciekawych ludzi, relacje z wydarzeń kulturalnych oraz informacje o miejscach pomijanych przez tradycyjne przewodniki.

Jeśli ktoś chciałby zacząć prowadzić takiego bloga, bo wie, że jest w stanie dorzucić od siebie coś niecodziennego, powinien brać przykład z blogów tematycznych.  Dobrym przykładem jest Szczecinblog.pl, czyli Szczecin okiem Pawła Krzycha. Natomiast stolicę reprezentuje Oknonawarszawe.pl. Na nim też znajdziemy subiektywny ranking warszawskich blogów.

Odd.wroclaw.pl to dwójka fotografów – Magdalena Lasota i Sławomir Okrzesik, którzy publikują portrety zwykłych i niezwykłych mieszkańców Wrocławia wraz z ich inspirującymi historiami.


Źródło: www.odd.wroclaw.pl

Dzięki podobnym miejscom w sieci, rodzą się takie pomysły jak chociażby Przewodnik blogerów po ich miastach, który doczekał się już dwóch części.

W skrócie: dwudziestu trzech autorów opisuje swoje miasta i poleca najlepsze miejscówki.

W pierwszej części wzięli udział m.in. Stoliczku nakryj się (Gdańsk), Kameralna (Olsztyn), Mr & Mrs Sandman (Białystok), Tolala.pl (Warszawa), Haukotella.com (Kraków), Venila Kostis (Wrocław) oraz Żona Modna – inicjatorka całej akcji (Gdynia). Ta ostatnia często publikuje na swoim blogu informacje na temat swojego miasta. Nie wiecie gdzie w Gdyni dobrze zjeść? Na pewno pomoże Wam w tym mapka. Bardziej międzynarodowo jest już w drugiej edycji wspomnianego projektu. Poczytamy nie tylko o Szczecinie, Sopocie, Gdańsku, Malborku, Bydgoszczy, Poznaniu, Łodzi, Opolu, Bielsku-Białej, ale również o Strasburgu, Paryżu czy Barcelonie. 

 

Lokalne inicjatywy

Podobna idea połączyła też pięcioro gdyńskich autorów, którzy zaangażowali się w miejscą akcję pt. Gdynia zdaniem blogerów. Przewodnik podzielony jest na pięć rozdziałów mocno naznaczonych osobowością i temperamentem każdego z uczestników. Miejscowość przybliżają m.in.  Ewa Kowalska z iBedeker.pl (turystyka), Klaudia Sroczyńska z dusiowakuchnia.pl (kulinaria), Ana Matusevic z jakmalowany.pl (lifestyle), Michał Nowakowski z robmydobrze.pl (kultura). 


Źródło: www.gdynia.pl/gdyniazdaniemblogerow

Fakt, że urzędy miejskie zaczęły dostrzegać obecność influencerów, przekłada się na ich częstą obecność w akcjach promocyjnych.  Z duchem czasu poszedł także Poznań, który wystartował z akcją Poznańska turystyka 2.0. W jej ramach polscy blogerzy odwiedzili stolicę Wielkopolski, a relacje z wizyty umieścili na swoich stronach. Wśród zaangażowanych znaleźli się Zofia Wawrzyniak i Magdalena Ratajczak (Kobiety Biegają), Andrzej Tucholski (andrzejtucholski.pl, wówczas jeszcze jestkultura.pl), Maciej Mazurek (Zuch Rysuje) oraz Łukasz Kielban (Czas Gentlemanów).

Z kolei znani youtuberzy tłumaczyli swego czasu, dlaczego tak świetny jest Program Rozwoju Obszarów Wiejskich. Z inicjatywy Sekretariatu Regionalnego Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich o zaletach PROW-u filmy nakręcili Antek i Szwagier z kanału SmiechawaTV.


Kampanie

Niektórzy twórcy idą o krok dalej i angażują się w długofalowe projekty i całe kampanie. Tak jak na przykład influencerzy ze stolicy Małopolski, którzy wzięli udział w akcji Blogerzy w Krakowie. W jej ramach przygotowano aż dziewięć wycieczek po mieście przedstawiających je od różnych stron. Urząd Miasta zaangażował autorów z LosWiaheros.pl, TheFamilyWithoutBorders.com, banita.travel.pl, GdzieWyjechac.pl, ParagonzPodrozy.pl, AdamantWanderer.com, StayFly.pl, ZycieJestPiekne.eu oraz Wojazer.co. Za realizację odpowiedzialna była grupa twórców internetowych Bloceania.


Źródło: Kraków Experience: #BlogerzyWKrakowie 1

Kilka lat temu blogerzy mieli również swój duży udział w sukcesie kampanii Modna Ruda, której celem była promocja i ocieplenie wizerunku Rudy Śląskiej. Lokalni autorzy – m.in. Magdalena Godlewska-Kosak (tworczapracownia.pl) i Łukasz Cyrus (shutter12.blogspot.com) – aktywnie uczestniczyli w zorganizowanych wydarzeniach i na bieżąco komentowali je na swoich stronach.

W kontekście influencerów wspierających swoje miasta na szczególną uwagę zasługują twórcy z Nowej Huty. Mało kto w Polsce działa tak prężnie jak oni. Lokalny patriotyzm – level hard. Marcin Pawlik prowadzi dwa blogi. Na pierwszym, Nowa Huta Travel,
w oryginalny sposób przedstawia atrakcje turystyczne dzielnicy. Drugi - Rowerowa Nowa Huta, zachęca do zwiedzania okolicy dwuśladem. Hanna Szczypiów i Michał Michalik są autorami strony Mała i duży w podróży, gdzie, oprócz opowiadania o dalekich podróżach, skupiają się także na pięknie swojej dzielnicy i promują hashtag #hutawita. Kryją się pod nim historie najciekawszych miejsc miasta. Z kolei Stylowa Nowa Huta prowadzona przez Małgorzatę Hajto, Katarzynę Szczęśniak i Aleksandra Hordzieja przedstawia krajobraz lokalnej społeczności, jej liderów i aktywistów. I na koniec są też Babki z Nowej Huty założone przez Aleksandrę Pawlik, dzięki którym nowohucianki wiedzą co, gdzie, jak. Za pomocą bloga organizują sobie czas i rozwijają życie towarzyskie.

 

 

Mój blog, mój vlog - moje miasto

Oczywiście nie wszystkie  inicjatywy influencerów mają wysokie budżety, stylowe layouty i wyświetlenia liczone w dziesiątkach tysięcy. Nie oznacza to jednak, że można je zlekceważyć. Szczególnie, gdy może to pomóc w promowaniu najbliższego otoczenia i pozwoli razem szukać piękna w naszych małych ojczyznach. 

 

Autor: Michał Baniowski

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Komentarze
FIVE SENSES float spa 2017-11-06, 19:18
Witajcie!
Super artykuł, który pomaga zrozumieć jak działa ten biznes :) Ja i mój kumpel otworzyliśmy w Gdańsku nietypowe spa. W naszą ofertę wprowadziliśmy floating i łączymy go z masażami i zabiegami na ciało. Floating to forma relaksacji, regeneracji, nazywany też terapią unoszenia się na wodzie. Nasze ciało pływa w 30cm wody, w której rozpuszczone jest 0,5 tony soli !! Dzięki temu na nasze ciało nie działa żadna siła i możemy poczuć stan nieważkości. Dodatkowo kabina floatingowa jest tak skonstruowana, że ogranicza do minimum działanie wszystkich naszych zmysłów. Spędzając 60min na sesji floatingu mamy wrażenie jak byśmy uciekli z Ziemi na ten czas. To niesamowite móc poczuć brak jakichkolwiek bodzćów i wyłączyć się z szybkiego tempa życia.
Nasz produkt sądze, że jest atrakcyjny, tylko jak połączyć "moc" influecerów w rozwijaniu świadomości naszej marki i produktu?
Chętnie wysłucham rad kogoś mądrzejszego :)
fivesenses.pl
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja Influencer.PL zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43 | kom.: 603 540 096