Znajdź nas!
Aktualności

Włodek Markowicz pobił rekord świata

2017-02-22

Włodek Markowicz
3 godziny, 20 minut i 45 sekund - oto nowy rekord, jeżeli chodzi o długość materiału wideo w polskiej blogosferze. Rekord ten ustanowił Włodek Markowicz. Czy to incydent? Nic bardziej mylnego. To jest początek nowego rozdziału w karierze współautora cyklu „Lekko Stronniczy”.

Gdy po ośmiu miesiącach przerwy na kanale Włodka Markowicza pojawił się materiał pt. Dwa światy, widzowie podzielili się na dwa obozy i rozpoczęli wojnę na komentarze. Głównym zarzutem krytyków była monotonna forma i dużo filozofowania. Najwięksi przeciwnicy pisali wprost – idź do psychologa.

Markowicz zaprasza na kozetkę

Komentujący radzili, Włodek wykonał. Trzy tygodnie po powrocie na platformę YouTube, Markowicz opublikował nagranie pt. Włodek Markowicz i Przyjaciele. Pierwszym gościem nowego programu był Paweł Nowak, autor Apple Blog, założyciel Contellio, startupu automatyzującego design dla firm. Czy taka rozmowa może porwać tłumy? Tego jeszcze nie wiemy. Pierwszy odcinek porwał prawie 70 tys. osób, ale większość przyznała, że ponad 3 godzinna rozmowa na YouTube to granica wytrzymałości – spróbujcie sami! Znając ambicje Markowicza, można domyślać się, że formuła tego programu ma być alternatywą dla głupkowatych, szybkich, strasznych, wprowadzających w błąd materiałów, jakich nie brakuje w Internecie. Pozostaje pytanie, czy YouTube jest dobrym miejscem dla ambitnych treści? A jeśli tak, to ile osób będzie potrafiło jednocześnie opowiadać o religii, blogach, polityce i motywacji?


 

Radio na YouTube? Czemu nie!

Średnia długość jednej sesji oglądania filmów na urządzeniach mobilnych wynosi obecnie 40 minut w skali świata. YouTube mówi otwarcie, że to rewelacyjny wynik – o 50% wyższy niż w latach ubiegłych. Należy jednak wątpić, że statystycy śnią o jednym programie, który trwa 5 razy dłużej. I tu pojawia się zbawienie pod postacią słowa: podcast. Podcast to internetowa forma audycji radiowej, która nie jest emitowana na żywo. Słuchasz, kiedy chcesz, gdzie chcesz, przewijasz ją lub dawkujesz w odcinkach - taka forma znalazła już uznanie na blogach Michała Szafrańskiego i Tomka Tomczyka. Po co oglądać? Czy nie szkoda wzroku? Te pytania pozostawię bez odpowiedzi. Szczególnie, że sam autor też jeszcze nie powiedział ostatniego słowa. Przed premierą drugiego odcinka, nagle, bez komentarza, zmienił nazwę swojego programu na „Włodek Markowicz On Air”. To już nie vlogi, to wideo podcast.


On Air, czyli program na żywo

Wtorek, godz. 20:00 - to wtedy na kanale Włodka Markowicza mają rozpoczynać się długie wywiady o istocie i stylu życia, różnicy w światopoglądzie i czerpaniu inspiracji. Wideo podcast ma zaspokoić potrzeby ambitnych użytkowników Internetu. Nie chcesz oglądać? Zapis audio trafia na iTunes oraz SoundCloud. Trzymam kciuki. Obawiam się jednak, że nowa formuła jest tylko przejściową zajawką samego Włodka. Po ogromnym sukcesie kanału „Lekko Stronniczy” , i po głośnym rozpadzie duetu z Karolem Paciorkiem, Markowicz miał już swój autorski projekt. Vlog „Flashback” był sentymentalną podróżą do lat dziewięćdziesiątych, do czasów kaset magnetofonowych, modemów internetowych, deskorolek, retro kamer i aparatów. Niestety, projekt przepadł po kilku odcinkach. Czy teraz będzie podobnie? W szaleństwie z podcastem może być metoda, bo w blogosferze nie ma konkurencji.
 


YouTube. Jakość kontra ilość

Rok 2017 został okrzyknięty rokiem wideo contentu. Marketing światowych firm zmienił swój kurs i nawet najbardziej konserwatywne marki postawiły na wideo w sieci. Wszyscy prześcigają się jednak w sposobie dotarcia do konkretnej grupy docelowej. Tzw. wideo adresowane „do wszystkich” nadal będzie miało największe wyniki oglądalności, ale może stracić reklamodawców. Luksusowe pojazdy nie pojawią się w programie „jogurt challenge”. Czy zaparkują u Włodka? Drugi odcinek pokazał, że wnioski zostały wyciągnięte. Odcinek z blogerem Konradem Kruczkowskim miał „zaledwie” 2 godziny i 1 minutę. I całe szczęście. W tworzenie merytorycznych treści wpisana jest staranna selekcja materiału. Włodku, do dzieła!  

 

Autor: Bartosz Walat

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja Influencer.PL zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43 | kom.: 603 540 096