Znajdź nas!
Aktualności

Influencerzy trzęsą stolicą!

2017-05-16

Według rankingu opublikowanego przez Naszemiasto.pl wpływ influencerów na wizerunek stolicy jest coraz większy. W zestawieniu pięćdziesięciu najbardziej wpływowych ludzi w Warszawie znalazło się aż osiem nazwisk znanych youtuberów i blogerów. Wymieniono ich jednym tchem z dyrektorem Teatru 6. Piętro Michałem Żebrowskim, gwiazdą futbolu Robertem Lewandowskim i legendą kina Krystyną Jandą.

 

Styl warszawiaków kreują szafiarki

Odpowiednio 10., 33. i 35. miejsca zajęły Maffashion, Macademian Girl i Jessica Mercedes . Trzy najlepiej prosperujące w blogosferze modowej marki wyprzedziły m.in. mistrza olimpijskiego Tomasza Majewskiego i wziętego aktora Marcina Dorocińskiego. Są najbogatsze, mają najwięcej czytelników i autentyczny wpływ na to, co noszą Polki. Ich wartość reklamowa szacowana jest w dziesiątkach milionów. W przypadku Macademian Girl są to złotówki, w przypadku Maffashion już dolary. Przez firmę Press Service zajmującą się monitoringiem mediów w Polsce, blog Tamary został wyceniony na wartość reklamową 39 229 961 zł – pisze Naszemiasto.pl. Po czym dodaje – Julia Kuczyńska staje na czele najbardziej wpływowych blogerów na świecie. Jej ekwiwalent reklamowy wyceniono na 64,8 milionów dolarów. Za wszystkimi dziewczynami stoją także profile społecznościowe cieszące się gigantyczną popularnością i masowa popularność pozwalająca na brylowanie w telewizji i na czerwonych dywanach.

 

 

Dwie blogerki decydują o powodzeniu stołecznych restauracji

Dziewczyny z gastronomicznego bloga WarsawFoodie – Marta Glinka (blog Restaurantica) i Joanna Mróz (Froblog.pl) – być może nie mają jeszcze takiego fejmu jak szafiarki, ale nie przeszkodziło im to, żeby wskoczyć na silną 39. pozycję w zestawieniu. W dodatku wyprzedziły w nim szefa kuchni restauracji Senses, która dostała od Michelin jedną gwiazdkę. Autorzy rankingu tak opisują ich największe atuty: Ponad 47 tysięcy fanów na Facebooku i świetnie prosperująca strona internetowa, na której znajdziecie wszelkie rekomendacje – do których restauracji warto chodzić w Warszawie, gdzie być i co jeść. Śmiało można więc stwierdzić, że dwie przebojowe blogerki dzięki swoim wpisom często rozsądzają o sukcesie lub porażce recenzowanych lokali. Kreują również kulinarne trendy stolicy i mają wpływ na to jak odżywiają się jej mieszkańcy.

 

 

Youtuberzy prawie jak celebryci

24. i 50. przypadły influencerom, którzy swoją działalnością skupiają wokół siebie najwięcej uwagi. Są najbardziej medialni i mocno w mieście zauważalni. Dziennikarze portalu wyżej sklasyfikowali Abstrachujów. Przede wszystkim ze względu na smykałkę do pozyskiwania lukratywnych kontraktów i prowadzenie kilku działalności. Abstrachuje.tv to dzisiaj świetnie prosperująca grupa osób o dużych kontraktach reklamowych, a także inwestycjach m.in. w Warszawie. Chłopaki inwestują w śródmiejski klub BAL, mieli także restaurację w centrum miasta – chwali youtuberów Naszemiasto.pl. Warto też wspomnieć o własnej linii ubrań i wyspie w Złotych Tarasach. Poza tym pomagają innym youtuberom w rozwijaniu ich kariery – wyliczają autorzy rankingu dodając imponującą liczbę subskrybentów kanału – ponad 2,5 mln. Niżej sklasyfikowany SA Wardęga ma prawie 3,5 mln subskrybentów i może pochwalić się jednym z najpopularniejszych filmów w Internecie – Mutant Giant Spider Dog. Jest najchętniej oglądanym polskim youtuberem. Nm.pl podkreśla, że wiele z jego produkcji powstało właśnie w Warszawie. Wardęga mieszka w stolicy i tutaj zdecydował się rozwijać swój biznes – dumnie przypomina czytelnikom portal.

 

Warszawska gimbaza ma idoli na YT

W rankingu pięćdziesięciu najbardziej wpływowych ludzi w Warszawie silną reprezentację mają autorzy kierujący swoją twórczość głównie do młodzieży. Odpowiednio 18. i 36. lokatę zajęli Blowek i Cyber Marian. Kariera pierwszego z nich rozwija się w zawrotnym tempie. Ulubieniec nastolatków staje się także jednym z najbardziej wpływowych warszawiaków – zauważa portal. Uwadze serwisu nie umknął również fakt, że Karol Gązwa wziął udział w dużej kampanii reklamowej operatora komórkowego i zaczął być traktowany przez reklamodawców jak łakomy kąsek. O jego stale powiększającym się obszarze wpływu świadczy fakt, że zostawił za plecami m.in. działającego medialnie i społecznie Filipa Chajzera, właścicieli federacji KSW oraz znaną na arenie międzynarodowej modelkę Joannę Krupę. Ten drugi odgrywa ważną rolę w kontekście tego, kim inspirują się młodzi warszawiacy. Kształtujący świadomość polskich nastolatków Cyber Marian to z pewnością jeden z najbardziej wpływowych youtuberów w środowisku – podkreśla Naszemiasto.pl. Docenia również to, że twórca pilnie strzeże prawdziwej tożsamości a jednocześnie jego zaangażowanie często wykracza poza Internet – Autor fikcyjnej postaci chroni swoją prywatność, a prawdziwą twarz pokazuje jedynie zaufanym. Nie przeszkadza mu to jednak udzielać się w wielu akcjach charytatywnych oraz kontraktach reklamowych. Dla Warszawy najważniejsze jest jednak to, że wychował się na tamtejszej starówce.

 

Autor: Michał Baniowski

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Komentarze
nick 2017-08-31, 12:08
Ci influnecerzy inspirują chyba gimbazę, bo z pewnością nie ludzi, którzy już dawno YT nie traktują poważnie. Jest już w ludziach świadomość tego, że twórczość na YT ma zaszyty w sobie marketing wirusowy. Jest świadomość tego, że youtuber za pieniądze powie wiele chociaż twierdzi, że nigdy nie powie czegoś wbrew sobie.
Nigdy nie słyszałem, aby ktoś mając lat 20+ podniecał twórcami z youtube'a, oraz ich sugestiami. Skąd wy bierzecie takie informacje?
Ludzie nie poddają się już tak łatwo sugestiom jak jeszcze dwa lata temu. Wiedzą już doskonale, że influencer to jest zawód i biznes (chociaż nie potrafią tego zawodu nazwać). Czasem jeszcze nie mają świadomości, że jakiś ciuch lub użyty gadżet nie pojawił się nieprzypadkowo, ale jednak już nie dają sobie tak wciskać kitu jak dawniej. Youtube zaczynają powoli dominować streamy na żywo i donejciki. Starzy youtuberzy zaczynają odczuwać, że przyszło nowe i zaczyna im być coraz trudniej utrzymać widownię.
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja Influencer.PL zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43 | kom.: 603 540 096