Znajdź nas!
Social media

Imię i nazwisko: Miquela Sousa, zawód: wirtualny influencer. Czyli jak cyfryzacja wypiera rzeczywistość

2018-03-28

Ma 19 lat, charakterystyczną, krótką grzywkę, urocze piegi na twarzy i latynoskie pochodzenie. Uwielbia sztukę, modę oraz muzykę. Mieszka w ciepłym Los Angeles. Poznajcie Miquelę Sousę – influencerkę, która... nie istnieje.

 

 

Więcej niż manekin

Tak, dobrze słyszycie. Choć wygląda jak postać z Simsów, zasięg i wpływ jakim operuje wychodzi poza gry komputerowe. Miquela Sousa jest wytworem graficznym, tzw. wirtualnym avatarem, który posiada swoje konta w mediach społecznościowych. Reklamuje największe modowe marki (m.in. Pradę, Supreme, Chanel), pisze piosenki ("Not Mine”, „You Should Be Alone” czy „On My Own” to tylko niektóre z jej hitów), a także udziela wywiadów. To, że nie ma ciała, nie przeszkadza jej w kontaktach z obserwującymi – a ma już ich ponad 860 tysięcy! Chętnie odpisuje im na komentarze i nawiązuje rozmowy. Brzmi jak idealny influencer, prawda?

 

Źródło: Instagram lilmiquela

 

Źródło: YouTube Miquela

 

Żart, spisek, a może to wszystko na poważnie?

Nie wiadomo, kto stoi za stworzeniem Miqueli oraz jej wszelakiej aktywności w mediach. Nie wiadomo, w jakim konkretnie celu została stworzona. Czy miała być tylko eksperymentem (wszak to pierwszy wirtualny influencer w historii)? A może to dokładnie przemyślany krok w stronę cyfryzacji influencer marketingu? W tej historii jest za dużo pytań, a za mało odpowiedzi. Jednak życie Miqueli wciąż się toczy i to całkiem nieźle – jej potencjał doceniają marki modowe, które z jej pomocą reklamują swoje flagowe i najnowsze produkty, a liczba obserwujących (nieważne, czy prawdziwych fanów czy prześmiewczych krytyków) rośnie z dnia na dzień. Szczerze mówiąc, sami nie wiemy, co o tym myśleć. Z jednej strony wydaje się to wygodnym rozwiązaniem – marki same mogą tworzyć swoich influencerów. Z drugiej strony to jest po prostu nieco przerażające...

 

Źródło: Instagram lilmiquela

 

Źródło: Instagram lilmiquela

 

Co z prawdziwymi influencerami?

Jak już wspomnieliśmy, stworzenie influencerów we własnym dziale graficznym pomogłoby zaoszczędzić marce wiele pieniędzy. Ponadto, automatyzacja zastępująca czynnik ludzki wchodzi na coraz wyższy poziom, więc warto ją wykorzystać w swoich działaniach. Czy to oznacza, że influencerzy modowi, będą musieli szukać nowego zajęcia? Odpowiadamy: nie! Według elle.pl wiele zawodów zniknie na skutek automatyzacji usług, ale influencer nie będzie jednym z nich. Nie da się zastąpić prawdziwego człowieka wirtualnym wytworem w 100%. Miquela nigdy nie zorganizuje zlotu fanów, na którym poda im rękę albo ich przytuli. Nigdy też nie pojawi się na ważnych eventach w branży. Dlatego influencerzy mogą spać spokojnie, a my apelujemy o zachowanie dystansu do całej tej historii.

 

 

Źródło zdjecia głównego: Instagram lilmiquela

Autor: Ewelina Wolszczak

 

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja Influencer.PL zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43 | kom.: 603 540 096