Znajdź nas!
Wywiady - aleja sław

Red Lipstick Monster - wywiad z carycą polskiego YT

2016-08-25

Najbardziej kolorowa osobowość z branży beauty na polskim YouTube, guru sztuki makijażu, piercingu i tatuażu - Ewa Grzelakowska-Kostoglu opowiada nam o swojej pracy i zdradza szybki przepis na ulubione danie!

AJ: Ewo, Twój kanał to ponad 775 790 subskrypcji, na Insta masz 682 000 followersów, a na Fb 505 000. Ile czasu dziennie zajmuje Ci aktualizacja kanałów, odpisywanie fanom?

RLM: To dużo bardziej czasochłonne, niż wiele osób może sądzić! Zdecydowanie można z tego zrobić więcej niż pełen etat!

AJ: Masz jeszcze czas na inną pracę zawodową, czy jesteś pełnoetatową influencerką?

RLM: Oprócz prowadzenia kanału na YouTube oraz social mediów pracuję również nad kolejną książką. Mam też kilka innych projektów, których szczegółów na razie nie zdradzam szerszej publiczności.

AJ: Gdy zaczynałaś, spodziewałaś się takiej popularności? Na podpis pod Twoją książką czekały kilometrowe kolejki chętnych, jesteś jak gwiazda rocka!

RLM: Nigdy nie spodziewałam się tak dużej popularności. Kilka lat temu, kiedy zakładałam kanał, polski YouTube wyglądał też inaczej - był, można powiedzieć, dużo spokojniejszym i kameralnym miejscem. Totalnie nie spodziewałam się też tak dużego zainteresowania moimi spotkaniami autorskimi! Okazało się, że było ono również wielkim zaskoczeniem dla księgarzy. Dowiedziałam się, że regułą od dawna jest to, że na spotkaniach z autorami pojawia się bardzo mało osób. Premiera mojej książki zrobiła więc małą rewolucję!


Źródło: https://www.instagram.com/p/-Lkn8CM0pT/?taken-by=redlipstickmonster&hl=pl

 

AJ: Według Magdaleny Daniłoś, autorki książki o video marketingu vlogi to przyszłość reklamy. Zgadzasz się z tą tezą? Vlogerzy stają się słupami reklamowymi czy marki doceniają ich personal branding?

RLM: Wszystko zależy od stosunku poszczególnych twórców i marek do tego tematu. Zarówno świat reklamy, jak i branża video są tak szerokie, że znajdzie się miejsce dla każdego. Wiem jednak, że zdecydowana większość topowych twórców, marek i agencji jest świadoma mocy marek osobistych youtuberów.


Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=DkrXto4sYmM


AJ: W 2015 roku wydałaś książkę o tajnikach makijażu, która szybko stała się bestsellerem. Czy możesz nam opowiedzieć, jak wyglądała Twoja praca nad nią?

RLM: Na każdym etapie pracy nad książką uczyłam się czegoś nowego - nie miałam wcześniej doświadczenia w pracy nad takim projektem. Stworzenie poradnika podzieliłam na trzy bardzo duże etapy. Pierwszym był tekst, drugim były zdjęcia, trzecim skład. Każdy z nich był bardzo czasochłonny, ale wiedziałem, że wszystkie są niezwykle ważne, bo mają bezpośredni wpływ na efekt końcowy.

AJ: W jednym ze swoich filmów mówiłaś, że pracujesz nad nowym projektem. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, co to będzie?

RLM: Mam kilka pomysłów, które czekają na realizację. Jednym z nich jest stworzenie własnej marki kosmetycznej, z czym przez cały czas działam. Na razie nie mogę jednak zdradzić żadnych szczegółów.


Źródło: https://www.instagram.com/p/BCf96yTs0pg/?taken-by=redlipstickmonster&hl=pl


AJ: Do swoich widzów zwracasz się często per "robaczki", sama masz dosyć "potworny" pseudonim, skąd inspiracja na taki "straszny" image?

RLM: Mój potworek jest bardzo przyjazny - nie sądzę, żeby ktokolwiek mógł się go przestraszyć! Słowo było wybrane celowo bo jest wieloznaczne i nieoczywiste. Zwłaszcza w kontekście kanału beauty.

AJ: Jesteś znana z częstych zmian kolorów włosów i piercingów oraz tatuaży. To wyraz Twojej osobowości? Chcesz coś przekazać poprzez swój wizerunek czy po prostu lubisz ostrzejszy look?

RLM: Każdy z moich tatuaży ma swoje znaczenie i wiąże się z czymś dla mnie ważnym. Nie ma wśród nich przypadkowych motywów. Nie zastanawiam się nad tym, jak ktoś może kategoryzować to, jak wyglądam. Elementy swojego wyglądu dobieram tak, żeby mi się podobały - niezależnie od tego, czy wpadają w jakąś szufladkę.

AJ: Jaki jest Twój patent na look, który zawsze się sprawdza?

RLM: Wyglądać tak, aby czuć się dobrze sama ze sobą! Czasami jest taki dzień, że masz ochotę chodzić w dresie. Jeśli to jest to, w czym będziesz czuć się dobrze, to po prostu tak się ubierz!


Źródło: https://www.instagram.com/p/BGrkBF9M0qk/?taken-by=redlipstickmonster&hl=pl


AJ: Załóżmy, że wyjeżdżasz i możesz zabrać ze sobą tylko 3 kosmetyki i 1 narzędzie do makijażu. Na co się decydujesz?

RLM: Jeśli chodzi o narzędzie to wzięłabym puchaty pędzel do oczu. Co do kosmetyków to byłby to podkład, matujący puder i paletka brązowych, matowych cieni, które równie dobrze użyłabym do oczu, brwi, jak i zaznaczenia rysów twarzy.

AJ:  W filmie o Twoim nowym stylu odżywiania mówiłaś, że jesteś królową soczewicy. Podzielisz się z nami przepisem na danie, który zawsze się sprawdza?

RLM: Wspaniałym i prostym połączeniem jest soczewica w pomidorach z makaronem. To danie można przyrządzić od początku do końca w 20 minut! Gotujesz makaron i soczewicę (oczywiście w oddzielnych garnkach). Na patelni podgrzewasz czosnek i dorzucasz do niego pokrojone pomidory. Wrzucasz na patelnię ugotowaną już soczewicę i przyprawiasz wedle uznania. Na talerzu danie łączysz z makaronem - i gotowe!

AJ: Zdradź nam, czy prywatnie przyjaźnisz się z którąś z vlogerek, czy to tylko kooperacje na potrzeby kanału?

RLM: Wielu YouTuberów zna się ze sobą prywatnie i rzadko kiedy są to tylko i wyłącznie kooperacje na potrzeby filmów. Tak też jest w moim przypadku. Jeśli decyduję się na nagranie z kimś filmu to istotne jest dla mnie, by faktycznie znać prywatnie osobę, z którą działam. Wspólne filmy uważam za okazję do obopólnego nabywania doświadczenia. Większość z nas jest samoukami, a najwięcej uczymy się od siebie właśnie realizując filmy razem.

 

Rozmawiała: Anna Jaroszewska

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Wysyłamy tylko wartościowe informacje. Zapisz się do newslettera!
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
43-300 Bielsko-Biała | ul. Legionów 26/28 | NIP: 937-266-77-97  


tel.: 33 470 30 43